Friday, May 13, 2005

Topic hangat: Inteview

Yesterday I was on leave for my interview at Putrajaya. So this time I want to share my story to all the viewers yg mana aku sure hanyat Zue je yg rajin baca my blog. Rite zue heuheu.. Just like me who the only one who always waiting for her updates at zuejaws…

Aduih ponek makcik nak cakap omputeh… tukar la balik tak la tegeliat otak nak mikir ayat.. sian kat member chat aku di Jordan tu dia suh aku guna English tp tak bleh nak buat sumer lam omputih.. hehehhe .

Ermm back to the interview session, cam besa la masuk kat ruangan menunggu tuh sorang pun aku tak kenal tp tak lama lepas ade la one girl ni tegur aku ghupe ghupenye kawan aku si Niza heuehu suke arr at least ade gak kawan. Apa lagi sembang tak hengat dunia.. sekali ngan ade sorang budak uitm ni kita org discuss soklan yg di spot macam perdana menteri, kementerian kewangan, budget 2005. Tak lama pah tu budak uitm tu masuk.. euhehh debor aku ngan niza.. lepas budak tu abih kita org pun ape Tanya soklan ape di soal sib baik dia sporting memang most of question kita org ade discuss .. tp yg tak tahan bila budak tu nangis.. suspensss… tuk ari tu aku org ke 3 niza ke 5 sambil tunggu turn sembang arr maklum la last jumpa masa convocation.. tak lama pah tu tiba la turn aku hueheu tak mau citer ape dia Tanya… mostly soklan yg sama gaks arr.. tegagap gagap beb.. ade bleh jawab ade tak bleh jawab heueheu soklan tuk sumer apa gelaran tuk Tun Dr. Mahathir.. .. sebab jawapan aku bagi salah heuehe tak ingat la.. walaupun dulu Sejarah A1 tp semalam failed. Heuheue.. pas tu masa nak kuar Interviewer dari Jabatan Akauntan Negara tu suh aku keje ngan tempat sekarang sebab katanya jawatan yg aku interview tu tuk lepasan SPM memang aku tau pun heuehheu tp besa la org kata kalau tak atten interview bila dapat nama kena blacklist so aku gi la . lepas aku kuar abih sumer soklan aku bg tau niza heueh no rasia rasia ..sebab bagi aku itu rezeki memasing..kalau dia dapat dapat la tak de nak sorok sorok.. aku tunggu niza sampai sudah sebab nak tumpang dia ke kl heueheu Niza memang dapat jawap sebab sume soklan yg sama hueheuh Cuma satu je dia tak bleh jawab Siapa pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan awam sebab soklan tu aku tak kena heueheu Niza pun sama gaks ngan aku depa suh mintak Penolong Akauntan sebab jawatan yg kami interview ari tu tuk level SPM…
Heuheeu kami gelaks je la…

Satu lagi citer kelakar tumpang org lepas tu gi majlis makan makan .. malu giler pasal sorang pun aku tak kenal tup tup pi makan jer.. ni sumer abg Din Niza la punye keje..gi angkut aku skali heuhe. Tp teruja sekejap arr kat opis tuh pasal depa jual insurans dpt income banyak sumer hp canggih manggih pen harga ribu ribu pah tu citer pi paris la.. London la.. Gold Coast la.. n sebenarnya majlis tu pun untuk kesyukuran agency tu dapat capai target n sempena founder nye nak pi London..heuheh syok je dengar.. masa ni sempat la abg Din ni suh aku ngan Niza juin gaks.. tp aku kureng minat la.. heuhehu sori ekks abg Din. Tp tuk budak umah aku beware abg din ni nak mai jual insurans heuehheu

Opss sebelum telupa thanks to atie sebab kasih aku tumpang tido kat umah malam tuh.. n to sabri, ani & kak su cos anto gi putrajaya malam tuh..

So back today story.. kecoh kat opis aku gara gara my bos En Taqi dia pi tanya sumer org Yatt pi interview ke.. padahal memang dia tau heueheueh ari ni sume tanya aku cam mana heueheu Besa lah.. aku kena gelaks pasal aku cite depa suh aku keje sini lagii.. heuehe

That’s my story for today, if anything interesting I will share it..

p/s : thanks again to atie, sabri, ani, kak su, ct, kak zuli, nani & all for the support. Niza & Abg Din tq sebab sudi temankan , to Kak Zah (Agency 51) thanks for the lunch..

No comments:

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...