Saturday, July 24, 2010

Update: Farmville project

ni nak share progress hasil tanamanku..

yg atas ni pokok limau purut. beli je kat kedai.


ni pokok cili beli kat cameron.





ni plak pokok2 cili yg aku semai dari cili yg beli dok wat masak tuh.
alhamdulillah 5 pokok masih hidup.

ni pokok kangkung. bila tak bleh makan. halus je daunye..


yang ni plak pokok kuchai @ chinese chives.
baru nak tumbuh.



yang 2 pasu ni plak aku semai benih daun sup.
hopefully panjang umur.. senang nak buat sup.


ni yg kelabu asap nih. pokok tomato. benih dari buah tomato housemate aku beli..
cepat gak tumbuhnye.. hope panjang umur..

6 comments:

r.i.t.a said...

wah...aku pom nk buat projek farmville cm ko gak ler...
ko agak-agak, serai leh ke tanam dlm pasu?

hehehe...

Yatt said...

buat jgn tak buat.
bleh je ko tanam lam pasu besar.

r.i.t.a said...

da dpt grin lite dr ayah aniq. bleh la aku tanam kt balkoni dapo aku...

umah apartment, mane ade porch nk buh pasu...

Yatt said...

heheheh tanam jgn tak tanam. aku ni letak lam pasu gak sebab kalau tanam kat tanah bnyk siput. lagi pun dok umah sewa nanti nak pindah senang nak angkut hehehe

meen said...

waahhh farm ville agak meriah..dah takyah beli sayur dah pasni hehe..go yatt!!

Yatt said...

hehehe kak meen.
hopefully panjang umur la pokok tuh.
sonang skit nak memasak petik je..
slalu nengok afc channel tuh jelos je kalau chef2 tuh petik je sayur dari kebun.

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...