Tuesday, May 03, 2005

sEhARi dI pOrt dICkSon SeMpEna LaboUR DAY

kali ni aku nak citer pengalaman aku kat port dickson lak... last sunday aku ngan budak umah aku si ani, kak su , kak zuli, kak ann ngan sabri ngan abang enal buat trip ke pd. ct tinggal tak leh pih anak mak la katakan huhuhu jgn jelos, nanie lak balik kg. memula plan ramai lagi ... tp are ngan zu cancel sebab ade hal.. ..
alkisahnye bermula pagi ahad tuhh sedar 6.30 kak zuli kejut bangun subuh... (asalnye nak bangun kul 5.30 huhuuhu) bangun bangun je gelap..panass.. ghupenye tarak elektrik... cam tak beh dah raso.. sib baik kat umah ade lilin.. so proses memasak pun diteruskan... walaupun lam gelap hanya betemankan cahaya lilin...

kul 8 lebih siap dah sumer tunggu sabri ngan abang enal sampaii pah tu betolak ke pd.. abg enal jalan dulu.. on the way asal kat highway je abg enal pecut meter dia paling minima pun 90 tu pun lepas nengok sabri tak dok kat blakang.. paling laju masa highway s'ban-pd kelajuan maksima 80km tp abg enal nye meter 160 km ..hhuhu gilos...

kul 10.30 sampai kat pd ..kali pi lepak kt tempat lain tak sama ngan dulu.. lepas carik port.. apa lagi makannnn.. sume dah lapo...heuheueh lepas isi perut sumer terjun lam laut... perh air dia jernih tuhhh tak macam dulu keruh je.. memang tak caya... jernih kaler ala ala hijau gitu... makan berendam 6 org sahabat nihhh.. tinggal kak zuli dok kat atas.. tak terjun lagi... pelbagai aksi ade.. si ani sempat blajar berenang lagi.. aku blajo apungkan badan punye la payah... maklum la kategori heavy weight ni payoh skit arrr.. heueheuh <-- sedor diri beb dah tu penakut lak... sanggup dok sesurang bila yg lain di tarik tengah laut skit...heueheuhe .. tgh beh beh berendam zappp.... aduihh pedihhnye .. ghupe kami dah dekat kat batu yg dibuat cam jeti.. pedihhh konfem luka dah kaki... tp tak pe berendam lagi pedih kaki tu di abaikan..heuheueh kat kul satu kot naik ateh pi makan lagi nengok muka kak zuli busan je.. kaki aku plah bedarah.. sebab kena batu tadik... tapi tak pe.. depa pun dok isik perut lagi... kak su pun belah buah tembikai tgh tgh panas dapat tembikai perghhh nikmat nye.. sempat gak ade soraang mamat nih pau kak su.. heuheue... sabri lak sempat pi beli baju... lawa gak baju dia .. si ani sambar "qi" ..
lepas makan aku, kak ann ani masuk balik masa tuh abg enal dah terjun dulu.. dok berenang kat laut nun.. blah petang ni kak su dah tak larat dia tak turun dah.. kami teruskan akviti berendam dan begambor... petang tuh tak ingat dah kul baper masa kak zuli pun dah juin berendam.. abg enal bagi tau nengok blah kanan ade la sepasang org yg tak tau malu ni buat aktiviti lain plak kat tgh laut tuh... ish sihh tak malu betul... bleh di katakan hampir sume org tgh mandi tuh dok nengok ke depa.. teruk betul sampaikan budak budak dok tencengang cengang mungkin dok pikir ape xtvt depa dua ekor tuh.. paling kelakar ade la famili india ni dok jerit panggil geng dia.. vangga...vanngga show...vangga show.. ape lagi kita org sambil jeling jeling kat couple tu dok gelak gelak... huehueh budak nye ade sowang nak tegur pun just peratikan jer.. sabo je lah.. lamo gak depa buat xtvt tuh.. kami tah peduli dah.. teruskan berendam..
lepas tu.. ikut kak zuli kak ann abg enal ke tengah skit pasal masa ni dah pandai apungkan badan so brani skit... memula okeh je.. lepas tuh.. abg enal dah lepas kan pelampung tuh aku pun dah panic kaki dah tekapai kapaii.. uwarghh kak annn... kaki org tak sampai nih ..jerit aku kat kak ann... sempat lagi aku suh abg enal pegang balik jgn lepas.. sume muka dah panic dah sib baik abg enal capai balik pelampung.. walaupun masa tuh kaki diaorg sampai tp aku tetap tak sampai pasal aku ni katik dari depa..heuheuh sib baik abg enal kak zuli kak ann dapat kontrol pucat dah muka aku masa tuh.. bayang kan kalau kami lemas 3 org tak reti berenang abg enal je reti.. jenuh tuh... sib baik selamat sumer.. pah tu dok main tepi je berendam gitu jer.. masa ni la kak zuli lepas geram pasal dia baru je turun... sambil tuh jeling kat pantai tuh depa dah kemas kemas dah.. tak lama pah tu abg enal naik tinggal kami betiga meneruskan xtvt..
tah kul brapa tah.. nengok memang depa dah siap kemas kemas baru la naik...kak su ani sabri siap mandi ngan solat dah.. pi la kami mandi lak.. kaki aku ape lagi pedih gila..heuehue masa solat baru prasan ghupenye kat tapak kaki pun ade luka gak.. dah tu muka merah gila tebakar..
kul 6.30 betolak balikk...kek kl.. sampai umah 7.45 solat dulu pah tu gi makan.. masa ni muka memang pedih merah.. aku paling teruk skali.. bukat setakat muka tebakor ngan 6 luka kat kaki kiri heueheu memang kenangan tul...
sayang nye gambo kali ni kurang cantik skit... sebab focus jauh.. maklum la kami memasing tarak digital camera.. tapi tak pe puas ati mandi laut.. .. masa makan tuh gila gila kena kutuk ngan abg enal pakwe si kak ann ni.. dia ni kalau jumpa aku tak kutuk tak sah. aku ingat selamat dah pegi balik dia tak kutuk last last time makan plak .. dah le sume gelak kat aku muka dah itam uwarghhhhhhhhhh kat opis ari ni pun sume gelakkk heuheueheu nak wat cam ner tak pakai lagi sunblock heuheu
yg penting puas atiiiiiiiiiiiii hueheueh
cukup takat ni ..chiow dulu ...

1 comment:

Anonymous said...

budak yg buat projek tu tarak arr masa tu camerawoman pun dah terjun lam air lah..heueheuhe tak abih abih aku kena perli ngna en taqi sabo je aku... ari tu en taqi suggest pi telok batik lak.. tp wei kalu bleh sebelum korang abih nak la jejalan ngan korang...pi air terjun laks.. sg gabai korang tu ker.. misti syok weiii

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...