Thursday, June 16, 2005

Balik kampungnye criter!!

sebenarnya nak tunggu adik email gambo tapi gambo yg di tunggu tak kunjung tiba so malam ni aku nak tulis la citer pasal perjumpaan keluarga ngan kenduri kat kampung ari tuh..

Jumaat 10.06.05
Lebih kurang jam 6 pagi tepon aku bebunyii... argghh malasnye.. aku gagahkan gak bukak mata nengok nombo tepon umah.. lepas tekan button answer dengar sore mak.. soalan utamanye dah bangun ke lom... ermm bangun dah ni jawab anaknye... <--- lepas mak letak tepon lelap mata balik... tak lama lepas tu tepon bunyi lagi... tp alarmm terus aku padam balikk.. tak lama pah tu tepon bunyi lagi ... panggilan dari umah lagi...heuehu tenyata sorang mak memang memahami anaknye lebih dari org lain heuehu.. bangun gak la budak ni .. nengok je bebudak lain tido jelesnye.... lebih kurang kul 7.15 kuar umah dah... tp patah balik arrrrggh tepon tinggal kat ateh katil la plak... sepanjang pejalanan s.alam ke kl aku tido je lam bas.. dari depan aku kosong tarak org duduk sampai ade org.. heuheu malu gak bukak mata ade org kat depan.. dekat kul 9 gak sampai kl.. jem gila jalan.. sampai terus ke pudu hajat di hati nak naik bas SKB sebab direct ke bahau.. skali bas yg ade jam 10.30 huhu satu jam setengah nak kena tunggu tak larat... tipon tanya mak nak kena sampai kampung kul bape... last last aku patah balik ke central market tak pepasal exercise lebih pagi tuh.. (2 kali patah balik tuh) sib baik sampai kat cm tu ade bas ke seremban jam 9.30 terus naik bas triton. Aku kalau naik bas tak tido memang tak sah.. lepas je tol sg. besi dah tak sedor dah.. bila bukak mata je kat tol seremban heuehu.. sampai terminal alhamdulillah ade bas trans ke bahau.. bleh sampai bahau awal skit... Sampai kat juaseh mak tipon tanya kat mana nampak gaya kena tunggu depa kat bahau lama skit sebab masa mak tipon tu kat umah lagi....
masa menunggu kat bahau tu nampak si pengantin baru Shahazri ngan Nazariah.. heuehu segan jumpa depa pasal tak pi pun kenduri dia org ari tuh.. sempat gak nengok gambo dia org sanding.
Petang tu sampai kt kampung sumer ade dah... kira adik beradik mak sume dah bekumpul umah mak ngah aku yg merupakan umah pusaka arwah nenek aku . sumer dah sibuk prepare barang tuk kenduri nanti malamnye... aku pun terus menyemak kat dapur tu tulun ape yg patut.. heuehu paling lawak aku baru tau ari tu yg pakdak ngan mak ndak aku dah ade baby baru huhuuhe dasat tak dasat... 6 bulan dah si alia tu..
petang tu ramai dah berebut bilik ari nak mandi maklum la nak siap siap tuk kenduri.. kak ija dah kena tinggal sesorang acik dah balik umah induk pi mandi sana.. time gini arr aku intai ayah dah stanby nak balik umah kakak dia umah maklong kek qulu org kampung sobut.. aku pun ajak kak ija.. skali.. sampai kat umah arwah wan ni ingat kek cito si ct yg arwah balik jonguk anak cucu ehh.. soram gak.. lopeh mandi balik ke umah mak ngah tuk acara seterusnye... sebab nak cepat tetinggal la jam mahal ( Rm 10 satu )aku kat umah maklong ... maklong tolong simpan jam saya yer kat atas lemari tuhh... nanti saya amik balikk yer....
masa sampai tu org jemputan dah ramai... biasa la lepas kenduri misti ade makan makan so org kat dapur sibuk dah..macam macam lauk ade... lauk paling besh kari ayam spesel sebab ayam kampung yg induk bela.... sedappppp
lepas makan anak anak hj ghani meeting.. tak tau la depa meeting ape.. lepas depa meeting dengar sore pak cik ali aku jerit panggil anak anak buah dia ke depann.. suspense ape sal lak nihhh sampai kat khemah tu akak sepupu aku kak long syimah ngan kak ani dah stanby ngan ketas.. kira sume sepupu sepapat aku dah stanby...
pembahagian tugas ghupenye.. sepupu aku yg lelaki yg dah tua heueheu jadik leader setiap ajk.. sib baik aku tak join ajk basuh pinggan heueheu aku jadi urus setia tuk majlis esoknye sukaneka heueheu beshhh beshh jadi pengadil je senang sungguh team aku si baiti ngan izzati n aku yati.. tiga2 "t" lah... heueh ajk basuh pinggan lepas dapat tugas terus kena start keje sian adik, kak ija ngan anor.. hueheu
banyak nye aku mengarutt huhueee tp citer best kat sini...
malam tuh aku teman kak ija aku makan sup tulang tiba tiba abg pendi aku lalu bukkkkkk dia bagi tumbukan manja dia kat lengan aku... aduhhhhhhh dah le sakit dia tumbuk skali dia cakap lagi pedihh ooooo "dah besar pun nak makan lagi kata dia" hampeh tuh ayat petama dia tegur aku... "abg pendi org tak makan tauuuu org teman kak ija je....."
aduiiihh tahap kritikal ni... sebelum tuh mak aku dah komplen apasal semakim membesar heueheu tak pe esok masih adee bak kata ct... k la dah nak balik


to be continued.........

No comments:

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...