Thursday, June 16, 2005

another boring day....

ermm.. hari ni rasa tak semangat je kat opis... rasa tak beshh.. tak seronok.. sumer ni di sebabkan kena mengadap keje keje aku yg pending kat final stage.. ari nak follow up 2 client yg aku dah send draft acc . satu dah call so dia nak reply esok katanya.. tp cam biasa la aku tak bapa cayer sangat pasal history aku ngan clients ni agak teruks gakk sampai bebulan bulan kekadang nak tunggu reply dari dia....
tadi kak mahuran call kata tak dapat datang.. patut arr dah tgh hari tak muncul gak ghupenye di ade hal.. cian kak mahuran maid dia lari katanye so dia kena settle sume keje kat umah.. so aku suh dia email kan je document aku nak tuh... hopefully petang ni dapat lah..
sebenarnye keje yg buat aku paling busan skali HMN tensi tullll sampai tadi kak ct tegur muka masam jer.. bebulan dah aku buat keje nihh tak settle gak ni sume gara gara suspense la nih.. hopefully by next week dah leh finalise..
sebenarnya aku tak sabar sabar nak tulis pasal family gathering ari tuhh tp tak sempat tulis lagi pasal aku tunggu adik aku emailkan gambo atok masa majlis ari tuhhh
tunggu la nanti dah dapat aku citer kat sini ape program kami.. congrats to my cousin kak long ngan kak ani pasal berjaya menganjurkan gathering tu ngan berjaya sekali....

ni nak citer pasal hari semalam.. semalam ape belaku... jeng..jeng..jengg
semalam aku pi inteview kat kelana jaya.. kat worldwide holding.. <--- kak yu yg kasi tau ade vacancy.. org worldwide pun pelik cam ne aku leh tau ade vacancy.. heuheue inteview ok bg lebih kepada sessi berkenalan je.. tak de soklan susah.. tp vacancy tu sebenarnya kat sek.13 di worldwide glomac yg opis nye kat worldwide business park. aku mana la tau pasal aku main send je resume kat hr manager dia.. tup tup depa panggil interview.. aku pun mintak half day kat bos alhamdulillah dapat.. ngat dapat cover la citer aku pi inteview ni skali masa aku masuk opis ni waktu lunch sume manager ade .. aku dah siap budget lunch hour tak de org kot .. so terus je la masuk opis ghupe ghupenye manager baru pas meeting.. en taqi la tgh jumpa lecturer budak uum yg pratikal sini.. maka ngan rasmi nye terkantoi la aku.. huehuehee..

ari ni semalam ari jalan jalan sedunia.. lebih kurang kul 3.30 aku pi tempat klien ngan en.taqi sebab kena tengokan acc depa... sib baik bleh tolong gaks ghupenye account compeni tu silap kat chart of acc that's y nak view report tak buleh.. masa on the way pegi balik en taqi tanya aku nape carik keje lain.. hueheuu sebab nye aku sorang je kat opis ni bila pi intebiu satu opis tau.. dah tu bukan penah dapat pung... tp nak buat cam mana belum ade rezeki... teringat kat kawan aku si eid kami senasib gak pegi intebiu satu opis tau tp lom ade lucks lagi ... mungkin sekarang ni rezeki aku masih di sini.. nak wat cam mana usaha je la.. lagi satu aku tak reti nak amik emergency kalau nak pi memana aku lebih suke amik cuti .. so bila nak cuti tu tak reti nak tipu alasan ... baik terus terang je.. bak kata en asgarii (hr worldwide) hak awak la kalau nak cuti pun.. macam gak en zack (chatters???) dia pun kata gitu...
oh iyer timer kasi kat en mat kayangan pasal tolong cari info pasal worldwide n en zack kena dengar luahan budak penakut, gabra tak betempat nih.. timer kasih gak kat budak budak umah bagi sokongan heuhuhe en hasni pasal bagi half day...cayang korang sume...

p/s: satu soalan tuk pembaca blog aku..

kalau rangking 1 hingga 10 kat mana korang akan letak level kejujuran korang..
adakah 2? adakah 5?
tolong jawab ekkkk....

No comments:

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...