Saturday, June 18, 2005

Fail nama peminjam `hilang' daripada simpanan PTPTN!!!!

tu la salah satu headline kat cover uTusAn semalam .. nama peminjam hilang dari simpanan ptptn.. pelik kan? tp aku tak pelik pasal ade bad history ngan PTPTN nih masa zaman aku blajar dulu.. buleh dia org misplace bank draft yg aku hanta tuk pembayaran balik pinjaman aku.. masa first year aku dpt dua offer PTPTN ngan JPA. Disebabkan aku pilih JPA, aku buat surat pembatalan kontrak ngan PTPTN n terus buat bank draft bayar balik duit PTPTN tuh.. sume urusan aku deal ngan pejabat HEP UTM. masa tuh aku antara batch pertama yg buat pembatalan pinjaman PTPTN. semua urusan aku buat ngan NIK kawan satu course ngan aku.

Nak di jadikan cerita masa aku second year sem 4 aku dapat panggilan dari Petugas HEP kata aku ngan nik tak buat pembayaran balik... tekejut beruk arrr kita org.. nasib baik aku ade salinan surat dan bank draft yg aku hantar dulu. So HEP terus forwardkan salinan tu kat PTPTN lebih kurang sebulan baru dapat feedback mengatakan yg diorang misplace aku ngan nik nye surat & bank draft & baru je jumpa kat tray mana tah.... bayangkan bape lama dah masa berlalu.. tak pepasal kena ulang alik naik pejabat HEP UTMKL tuh..

last last kami kena isu bank draft baru pasal yg first tu dah tak leh pakai.. maklumlah dah setahun lebih. nak isu yg baru kami kena extra charge plak kat bank... geram sangat masa tu... menyusahkan je.. pah tu buang masa org je.. so pasal isu PTPTN ilang nama peminjam aku tak heran heuheuheu

cuma aku harap mana mana organisasi lepas ni akan lebih professional dalam melaksanak tugas mereka..

No comments:

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...