Friday, July 08, 2005

suatu malam yg panas...

malam tadi satu umah kepanasan.. selalu aku tido mampus tp malam semalam tesedar masa nani masuk bilik.. sebab blackout.. memula bleh lagi dok lam bilik dengan dok betempuk tampar ngan nyamuk yg bebas beterbangan lam bilik tuh.. entah bape minit pastu kak zuli bangun, dia jenguk kat bawah.. pas tu masuk bilik amik bantal....
aku ape lagi teruh jerit...

aku : akak nak pi mana
k.zuli : tido bawah...
aku : nak ikut...

aku pun angkut bantal setakat yg bleh bawah nga selimut pun jalan lam gelap turun tangga ( sib baik tak jatuh beb..) nengok kak su ngan ani dah ade kat hall tuh... sume tido bawah... memasing dok bising panas ngan gatai akibat gigitan nyamuk... akhir akhir ni bnyk tul nyamuk...
aku letak je kepala kat atas bantal terus tido beselimut.. sib baik tido atas lantai sejuk so tak de la panas sangat...
rasanye kejap je lelap.. bedebuk!!! ade menda jatuh tekejut den.. ghupe si CT ngan Nanie dah join tido bawahh... bederet la kita org satu rumah dok tiduk kat ruang tamu tuh...
sib baik tak lama lepas tu ade elektrik balik... aku terus bangun capai bantal beratur balik naik tangga... heuehu lawak bila ingat balik... memasing ngan bantal pah tu selimut yg meleret leret naik tangga masuk bilik memasing..heuehu
pagi tadi bila turun nak gi mandi nampak si tommy dok tetangkup kat sudut tangga tuh.. cian tommy... kak zuli punye ngantuk tak sedar tommy jatuh.. ape punye mak ler.. huhuhuu
itu la pengalaman kami...

# masih beperang dengan nyamuk ketika ini.. kat opis lak huehueh

1 comment:

Anonymous said...

hahahha...betul tu..rasa nak cabt je kulit tu..nyamuk tu agaknyer kalau tak mati2 gemok dia macam kita kot yat..wakakakakakak..