Thursday, November 01, 2007

cerita tertunda: Syawal thn ini.

Kali ni raya tak macam tahun2 sebelum. Sebelum ni hari mantai tuh misti dah ade kat kampung di Gemencheh. Tahun lepas "Dia" penah suarakan supaya balik kampung pagi raya je. Tahun ni hajat "Dia" tercapai tapi tanpa kehadiran "Dia".

Pagi 1 syawal, selepas ayah balik dari masjid kami sekeluarga ke tanah perkuburan. Alhamdulillah kubur "dia" masih seperti hari pertama dia dikebumikan. Patutnye dah bleh pasang batu nisan dah tapi orang yg ayah tempah tuh tak smpat nak buat lagi. lepas raya baru bleh buat.

Lepas ziarah kubur kemas ape yg patut terus balik Gemencheh. Semua adik beradik mak bekumpul kat umah mak ngah. Lepas zuhur ada majlis tahlil ringkas je sume ahli keluarga sahaja. lepas tahlil baru gerak ramai ramai tuk ziarah kubur arwah atok. Sebelum balik singgah ziarah kubur arwah atok n wan sebelah ayah plak. kebanyakan saudara mara aku semua di kebumikan di kawasan pekuburan yg sama.

Tahun ni tak beraya sangat.. pi umah sedara terdekat je. Raya ke 2 dah balik Bahau. Tunggu sedara mara datang ke umah plak.antara juadah di rumah aku. (Brownies kukus dengan cheese)

irdina(anak buah) & haikal (sepupu)ayang (sepupu)
Seronok nengok budak be3 ni bepusing2 satu umah smpai tegolek2.
yang remaja plak sibuk ngan handphone.
mak bapak plak sibuk beborak.. maklum la jarang jmpa.

k la tak tau ape dah nak tulis.. nanti sambung lagik.

3 comments:

HE said...

wah yatt sedap brownie tu...eh apasal sepupu tuu buka kedai kopi...excuse me...adik control skit...

YatT'S said...

hehehe memang sedap ngeh ngeh... alah budak tuh memang sebelum ni ade gambor separa bogel dia muahhahahah

GoD's~sLaVe said...

ish..akak..sedapnye kek brownies ni..anyway..salam ziarah..