Sunday, October 23, 2011

Update: Mini Kebun

Lama sungguh tak cerita pasal kebun kat sini. Sekarang mood bekebun dah hilang seiring ngan mood malas masak bwak bekal ke opis. Minggu tergerak nak kemas pasu-pasu yg kat depan umah. Lepas tu mengalihkan kaktus ke pasu lain. Sebelum ada yang mati lagi.

Alhamdulillah misi berjaya. meh le nengok gambo tanamanku yg kurus kering ini.
Pokok limau purut masih bertahan walaupun bnyk kali diserang ulat bulu. Yg mcm rumput tuh daun kucai. Ini pokok sayuran yg masih hidup. Dalam 2 pasu kosong saja semai benih sawi kot2 maun nak hidup. Bleh makan sawi pas nih.

Kat bawah ni plak pokok2 kaktusku.
Tinggal 5 jenis je yang lain sume sudah mati. Temasuk yg kat opis.
Nanti nak tambah koleksi lagi.

Kebun kat blakang yang tinggal pokok terung & cili api. Tp lupa plak nak amik gambo lagi pun agak semak so malula nak tayang kat sini. hehehehe.
Ok tamat sudah edisi kebun jumpa lagi dilain siaran.

No comments: