Monday, June 27, 2005

Kini Tiba masanYa...

Hari ini Isnin bersamaan 28 Jun 2005...
ari ni aku kena buat keputusan yg akan menentukan hari-hari aku yg akan datang..
tengah2 taip entry ni dapat sms...
ina : akak macam mana dah telepon ke belum?
aku : belum. petang ni baru nak tepon

sabar iyer ina... jawapan nye dah ade cume lom kuat nak call je. Ina ni budak aku jumpa masa kat kelana jaya ari tuh...

ermm kali ni aku rasa aku dah pikir masak2. tak mau cam dulu lagi silap.. sebab ego..

dulu masa tingkatan 3 .. cikgu suh isi borang SBP aku isi.. sume lengkap dah tinggal nak dapatkan tandatangan pengetua je.. masa bagi kat Ustazah kena marah sebab borang Comot.. aku ngat lagi ustazah marah kalau borang ni pun bleh comot cam ne nak masuk SBP. so lepas tuh aku terus tak antar borang tuh... cume aku ngan kengkawan rapat je yg tau..
bila keputusan PMR keluar aku antara yg dapat keputusan yg baik.. sampaikan Ustazah yg marah tu menangis sebab gembira.. aku pun menangis tp aku menangis 2 sebab. first aku gembira sebab aku dapat capai target aku walaupun hanya satu subjek je yg kureng skit. ke2 sebab kebodohan aku... pasal tak anta borang SBP. Bila Ustazah tanya awak hantarkan borang SBP ari tuh.. aku jawab TAk... lagi sedih ustazah aku.. nak buat cam mana mungkin dah rezeki aku ke Sek. Teknik.

Lepas SPM pun cam tu gak.. keputusan agak baik sememangnye memeranjat aku sendiri yg sedar diri ni tak blajar banyak mana pun.. tp alhamdulillah.. masa tu pikir nak amik kursus ape level ape abih sume sedara mara yg penah blajar kat universiti aku tanya.. akhirnya aku ikut keputusan aku sendiri. tp bila nengok kawan kawan rasa menyesal gak.. tp ape mau buat.. aku ngat lagi kata kata sepupu aku khairul. nape ko tak letak matriks.. aku letak tp pilihan ke 4 jawap aku. sekarang yg aku dapat ni pilihan petama. apesal tak mintak uitm tanya dia lagi. aku jawap entah.. teruk gak aku kena bebel ngan dia. lepas tu dia kata masuk je la uNiten tuh.. sebab masa tuh kami dapat kursus yg sama. aku jawap tak mampu.. sebab aku sedar mak ayah aku tak mampu punye.. dia tak pe sebab dia dah dapat pinjaman.akhirnya aku ke UTM.. ade juga sedikit kekesal tp terubat ngan kawan kawan aku di sana terutama Yani & Yana..

cukup citer dulu dulu... sekarang citer baru...
nak ke tanak.... aku yg tentukan.. jawapan dah ade cuma tunggu di lafazkan sahaja....

# Ya Allah Ya Tuhanku.. berikanlah kekuatan pada hambamu ini. Semoga keputusan yg aku pilih baik untuk diriku. Ingat selepas ni no turning back..

No comments: