Wednesday, September 28, 2005

yohaaaaa

hikmah
citer ni mungkin dah nak sampai ke penghujungnye.. last 2 days punye episod adrian dan ceraikan ana.. masih terngiang ngiang lagi dialog nye...
"saya adrian wiranata .... menceraikan isteri saya siti anisah binti ananto dengan talak saatuuu...." seterusnya.. " dengan talak duuuuuuuuaaaaaaaa" dan " dengan talak tiggggggggg"
Ya Allah ya Tuhan minta dijauh dari berlaku perkara begitu dalam hidupku...
kesian ngan ana... kami satu umah sume dok kesat air mata ... sume tesentuhh ngan citer tuh.. aku tak tau la kalau ade mana mana pempuan yg tak tersentuh... kalau aku pasti sakitnye hati diceraikan oleh suami yg tersayang.. Ya Allah mintak di jauhkan... tp setiap perkara yg berlaku pasti ade hikmahnyer...

bila sebut pasal sedih ni teringat kat siti pupu gue itu... sabor la tie.. nanti dia dah okeh dia call la tu.. mungkin dia ade problem dan belum sedia bekongsi masalah lagik.. aku pasti lepas beberapa ari lagi misti dia respon punye.. ko sabor je lah...

kerja
semalam ade dept meeting... spt biasa la review on current job progress, collection dan a few matters lagik.. kali ni meeting agak lama gak.. ade a few think yg boss aku ckp aku rasa tekena kat aku.. "misti ikhlas bekerja" aku sendiri memang tau thp mana performance aku .. lately tak bape bagus.. since when ye... oh since aku........... bior la aku ngan kengkawan rapat je tau huhuhuh.. after meeting ade a few task aku kena fullfil .. tp part satu ni aku tak bape suke.. karang surat... aiyohhhhh writing aku memang out.. korang yg baca blog ni misti tau punye lah...
ni kan plak nak write formal letters... teringat kat cik azman cikgu sejarah aku masa form 1 dulu.. masa tu dia tanya result UPSR aku.. aku jwb arr 2A 1B 1 C ... pah tuh dia tanya ape yg C aku pun jawab la penulisan... terus dia ckp "ai takkan awak tak reti menulis kot?" huh kecik gak jantung.. aku tak tau la nape dpt C masa trial okeh je.. tp aku memang menangis bila tau aku ade C sian kat cekgu BM aku masa tu Cekgu Pilus.. sampai sekarang aku memang tak bape bagus in writing.. tak tau le bila nak improve.. owang kata kena banyak membaca.. aku membaca tp....
aku baca novel cinta melayu..huhuhu n satu lagi aku baca online jurnal korang sumer...huhuhu
back to letter yg aku kena draff tuh.. aku ade jumpa a few sample kat internet.. huhu memang betul la MAKLUMAT DI HUJUNG JARI... at least ade refference... after lunch hour ni kena start perah otak..

jiran
aku rasa auntie seblah umah kita org sakit.. sebab since last week ade bape kali ambulan mai kat umah dia.. pah tu kami dah tak dengar dia tepuk tepuk tangan waktu magrib dah ... (betepuk tepuk tangan betepuk dengan riang... lagu background bila kami citer pasal auntie cine seblah umah ) tak tau la dia sembahyang ke ape ke... lg satu tak nampak dia balik dari senaman tai chi dia.. selalu bila kita org nak pi keje slalu selisih ngan dia balik dari senaman. sepanjang minggu ni ramai sungguh sedara mara n kengkawan depa mai.. umah dia pun terang benderang je... sampai cerah kat bilik kita org pasal umah dia pasang lampu kat balkoni dia..
jiran seblah umah ni kami tak baik sangat malah jarang tegur sapa.. maklum la segan nak tegur.. bebeza ngan jiran kat umah sewa kita org yg dulu.. kalau uncle seblah umah sewa lama dulu asal ade budak baru masuk misti dia tau.. kengkadang dia buleh tegur.." ehh itu membe u sudah sewa sini ka atau baru duduk saja" uncle ngan auntie tu memang baik.. kalau kami masak lebih ade gak bagi kat family depa.. pas tu depa balas balik kasik buah rambutan ke limau ke..
teringat lak lam hujan dok jerit pangil autie tu nak mintak daun pandan.. masa tu kita org nak buat kuah durian.. huhu.. penah gak auntie nak tulun tanamkan daun pandan kat depan umah kita org.. huhu baik kan depa.. .. kalau kawasan kejiranan lama memang besh suke kacau budak budak kat situ.. terutamanya baby anak acik mon.. huhu main badminton ngan bebudak kat sana.. rindunye suasana kat umah lama.. kat umah sini cuma ade po-po (nenek cine ) suke tegur kita org pegi keje.. huhuhu "baru pegi keje ka.. sulah lambat loh " huhuhu iyer auntie... he..he.. lambat oooo... huhuu

k la enough arr dah kul dua ... chow cin cauuuu...

No comments:

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...