Tuesday, June 06, 2006

My new aQuariUm :)

Inilah gambo aQuarium baru yg kami beli last friday.. sebelum ni pupu & yuyu dok lam aQuarium kecik je..

gambo n i diambil lepas sume lampu kat hall tu dah padam yg ade lampu aQuarium n cahaya dari tv je maka gelap la gambonye..

ni la 2 ekor ikan emas yg baru dibeli semalam yg kiri tu oren namanye yg kanan tu itam heheheh

ni plak kaloi.. beli hari yg sama ngan beli aQuarium tuh... sekor je.. gambo je letak dua...
ni plak pupu & yuyu.. yg dok melepak di dasar aQuarium tuh pupu yg kat permukaan tu yuyu..lepas masukkan ikan emas tu 2 ekor puyu nii baik betul perangai nye tak macam masa weekend tuh abih di kejar nye ikan kaloi.. tuh...
kalau di nengok baik abih sirip puyu ngan kaloi ni carik carik gara2 dok gigit mengigit ngan si puyu... kaloi tu pun bleh tahan..
hopefully semua ikan ni panjang jangka hayat nyer... semoga pupu&yuyu terus bertahan setelah bertahan hampir 6 bulan..
nota kaki:
-Ade sekor lagi ikan dewan bandaraya tiada dlm gambo sebab dia nyorok...
-gambor di upload guna S.E T610 so blur sangat.. :D
Macam mana la aku bleh terjebak lam hobi bela ikan nihh.. moskel moskell...

2 comments:

MZ said...

ikan omeh tu tak panjang umo ehh. tompi ikan kaloi ngan puyu tu memang panjang umo :)ikan kaloi tu kut lamo idup ehhh ... bosa gaban jadi ehh nanti.

YatT'S said...

ermm tahu.. tp mintak mintak lamo la jugak betahan ehhh
kalau dah gabak nah size ehh gulaikan yor muahahhahaahhah