Sunday, December 02, 2007

edited (pic): update from kampung..

busannnye..
tade keje aku update la blog nih...
ekceli ni kat kg. balik tuk majlis petunangan jiran aku si cikin.
tadi lepas kenduri adik aku ajak pi jeram tengkek aku malas nak pegi..
skarang padan muka tinggal sorang2 kat umah..
mak & ayah pi anta makcik aku balik Gemencheh..

Semalam ade kenduri kawin cousin kt Selayang..
Walaupun majlis nye ringkas je tp meriah..
Sempat gak aku buatkan kek tuk dia beri kat family husband dia.

* the cake*

hari jumaat tuh aku kena pi seremban amik family aku ngan busu n induk aku sume..
Kena jadi juru pandu jalan.. bab ni aku bawak ikut jalan aku je la...
Tak smpai setengah jam smpai seremban aku kena bawak derang sume gi kl balik
fuhh lenguh gila beb kaki aku... tahan je...
Malam tuh tulung kak ija aku pakai inai
sempat gak letak kat kuku sendiri...
bebudak2 ni over gila nak buat corak bunga2 sume
amik ko aku buat bunga raya hahahahahaha
buruk gila cam ****** kata pak ngah aku hahahahhaha

Ari sabtu majlis belansung..
Nikah kul 11.30 mcm tuh la .. orang pempuan blah keluarga pempuan duk kat blakang pengantin je.. aku bejalan2 sibuk amik gambo..
jeless aku nengok kamera si photographer dia... beso tul lense dia..
kata kak ju.. pes time guna kamera baru huhuhuhu lupa lak nak mintak website dia..
masa nikah plak lafaz kali petama tak betul.. gabra kul abg fendy tuh.. kali ke2 baru ok.
lepas selesai akad nikah sessi begamba n makan2..
petang lepas keluarga lelaki balik sessi begambo keluarga aku plak.. riuh yg amat cam family day plak.. hampir semua adik beradik mak aku datang.. pakcik Nasir je tade.
tuk pengetahuan sume akak aku ni mak & ayah dia dah tade. tinggal dia 2 beradek je.. so sume makcik2 pakcik2 jiran2 n kengkawan yg tulung uruskan.
Adik beradik mak aku ade 12 org. so masa kenduri tuh ade 1o keluarga datang.. tepaksa la pengantin layan amik gambo sumer.. gambo ngan anak2 hj ghani, gambo menantu hj ghani.. ngan sepupu sepapat lepas begambo ngan setiap family yg datang.. Sampaikan kawan kak ija aku kena tunggu turn nak amik gambo.. cian kak yan..

* The Akad Nikah*

* Husband & wife :) *

* photographer in action*

* Sebahagian dari cousin2 & anak buah yg hadir. *
* ade sibuk layan anak2.. n ade gak sibuk layan awek hehehehe mampus aku khairul baca blog ni hahahaha ***

lepas abih sesi begambo aku n rombongan aku berangkat pulang ... kali ni konvoi ngan pak jang aku. ikut jln dekat skit. sempat lg sepupu aku si patin tuh ikut. hahaha tak pe cuti sekolah.
pi singgah seremban dulu anta pak su aku dulu n then sumer ikut kita org balik bahau.
Tuk kenduri jiran aku plak...

* the engagement ceremony*

so tadi tengah hari majlis pertunangan nye belansung.. si shikin ni muda setahun dari aku (kalau kira hari beza tak smpai 2 minggu pun umurnye hahaahaha) dah tunang. so aku menjadik mangsa soalan cepu mas sekali lagi. hahahah sapa suh lepak bilik dia.. konfem kena soklan wajib tuh.. dia betunang ngan orang kedah. bekenanan aku nengok antaran dia terutama tang buah naga tuh ahahahah peberet beb..

* The dragon fruit*
On the way ke KL aku singgah kat Pilah beli dragon fruit .. yum yumm
ermm bila dpt nak merasa buah naga hasil kebun acai yer...

k la nak upload gambo koneksi lembab sangat guna tmnet 1515 je.. so nanti balik kl aku upload gambo plak...
babaiiii

p/s : k kengkawan aku dah hapdet gambo dah..

5 comments:

MZ said...

den tahu 'buruk gila cam ******' tu apa :)) ekekeke

Jubeiz said...

pandainya dia buat kek. cantik-cantik pulak tu. belajar buat kek kat mana?

meen said...

tgh syok2 baca tadi tertanyo2 gak den mano poeinyo gambar2 kek bagai tu..hehe..jangan lupo update gambarnyo eh..

Masy said...

mana gambarrrr

13may said...

updet plsss...hehhe...saja saiko :P

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...