Friday, June 21, 2013

Singapore Trip Apr 2013 :Day 1

Hello bertemu kembali di sini. Seperti biasa nak update cerita dah basi. JB-Singapore Trip  11-13 April lepas. Ahli rombongan 7 orang semuanya. Me, Jufa, Ayu, Ema, Ipah, Sal & Nurul. Misi utama kami adalah CNBlue Concert pada 13 Apr dan alang-alang tuh jalan-jalan sekali.

Ini adalah view dari hotel kami menginap Grand Bluewave Hotel JB. Tak mampu nak tinggal di Singapore so tinggal di JB je.  Merasa gak la dok hotel best sebab Sal. Masuk-masuk bilik je semua teruja dengan view nih. 

Petang tuh plan asalnya mau masuk Singapore jalan-jalan tp akhirnya bertukar sebab mau sambut adik-adik biru kononnye kebetulan smpai malam tu juga di Singpore. Maka gigih la kami gerak masuk SG naik public transport. Naik bas dari Larkin tambang RM1.90. Nasib baik pak cik driver dan penumpang dlm bas tuh baik hati bagi guide tuk kami ke airport. 


Di sebabkan sampai SG tu dah petang decide naik train je ke airport bajet sempat la smpai before flight CNB landed.  Tapi akhirnya tidak sempat juga sebab transit a few station dan perjalanan lebih 1 jam. 

 Sampai je di Changi beriyer berlari then nampak ade Boice (Cnblue fan) terus tegur. Sedih giler bila derang cakap CNB baru je pergi. Memang takda jodoh la kan.

 

 Tak dapat amik gambar Cnblue amik la gambo gate tempat derang keluar pun jadi la.




Sudahnya pusing pusing je la Changi Airport tu amik feel. Entah mcm mana boleh keluar perkataan CNBLUR.. so lekat la gelaran tuh CNBLUR

Gigih smpat gak amik gambar ngan van tuh.. ini di Station MRT Kranji. 
Tengah tunggu Nurul sebelum balik semula ke JB.
   

Ini la di bas yang kami naik tambang SGD 1.90 tuk balik ke JB. Amaun yang sama tapi nilai berbeza jadi mahal sebab guna SGD. Bas terakhir dari SG ke JB jam 11 malam tak silap. 

Next sambung Day 2 USS tour.


2 comments:

Izzie said...

adik jonghyun! next post kne letak gmba colin bnyk2. hehe

Paket Wisata Bromo said...

Nice tour,, I hope I can be there as soon as posible cos I like singapore, clean and beautiful..

Regards jefrey on paket wisata bromo | paket wisata malang

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...