Sunday, January 15, 2006

semakin jatuh cinta...

nengok tajuk entry misti kawan aku tekejut bila plak budak ni fall in luv..
hehhe ni bukan fall in luv yg cintan cintun tuhh..

sekarang ni aku dah mula jatuh cinta ngan ikan-ikan..
ni bukan kali petama aku bela ikan.. dulu masa kecik slalu je bela ikan xspecially ikan puyu. ade sekali bela ikan kaloi.. tp bila dia dah mula besar ayah suh lepaskan lam kolam ikan dia yg kat blakang umah tuh.. sebab aquarium tuh kecik dia takmau beli yg besor..
kat umah aku pun ade 2 kolam ikan . lam kolam2 tu ade ikan talapia, sembilang@ keli , haruan, jelawat & ikan seluang . ikan seluang tu tak bela tp dia memang sedia ujud..

citer pasal hobi baru aku nih.. memula ngan niat nak bela ikan puyu je. pah tu tetarik beli kekura plak.. ari tuh aku balik umah lepas cuti sehari aku nengok ct ngan kak zuli dah beli ikan DBKL tuhh ape nama aku pun tak tau hehheheh (psss sapa tau nama dia bg tau la ekk)

nak jadik citer semalam pi giant ngat nak beli bag tp tak tebeli.. sampai giant carik balang ikan..
pah tu kat luar giant tuh nampak lak kedai aquarium.. ape lagi.. pi la jenguk.. carik ikan guppy ..
jumpa pah tuh terus beli hehheheheh yeahh tambah satu jenis ikan lagik heheheheheh
teringat kat rabit kat kedai tuhh comei nye... sib baik mahal kalau tak misti siti dah sambar..heheheheh

balik umah owang nengok citer idustan kabhi kushi kabhi gham aku plak dok nengok ikan guppy aku ... asik tul nengok dia berennang renang.. warna wani plak tuh hehehhe

k lah nanti kalau ade kesempatan aku posting gambo nye...tp sedih pagi tadi sekor dah mati yg paling cantik plak tuh.. tak tau naper..

nota kaki ayam : aku dah tau nape dulu sorang kenalan aku ni buleh giler ngan ikan . sekarang aku pun dah mula bejangkit tp rasanye tak seteruk kenalan aku tuhh.. dia memang dasat . ikan yg dia bela ikan flowerhorn . kita org skarang bela ikan yg senang jaga je.

12 comments:

jarri said...

ayah saye suke beli ikan gak. tapi beli ikan xsempat nk bela dalam akuarium.letak kt dapur, terus mak saya siang pastu kena goreng. sedeh bile tengok ikan tu. tapi bile makan sedap pulak.

YatT'S said...

aduhaii adikku jarri... sedihnye citer adek.. tapi kenyang kan makan ikan goreng tuh..

ishh ishhsh cisdale sungguh budak nihh

jarri said...

kenyang jugak. ingat esok tu buleh makan ikan lagi tapi ayah saye beli ayam pulak. mak goreng ayam. ayam pun sedap jugak.

YatT'S said...

ermm ayah jarri beli ayam kampung ke ayam bando heheheheh

jarri said...

ntah la. tapi ayam tu dah mati la.

kalau lah ayam tu hidup lgi, leh la nk tanye kan?

Masy said...

amboii..minat ikan plak!

akak penah bminat nk bela gamat, tp kata org kat pangkor tu, gamat ni leh idop sebulan je dlm air laut..huhuhuhu..x kan asik nak topap gamat je tetiap bulan..

*sedeyy..*

zek said...

x yah bela ikan guppy tu. cepat mati ...

YatT'S said...

jari: huhuhu tak pe la nanti pesan ngan ayah beli ayam hidup

masy : hhehehe tu la akak.. gamat eee tak geli ke nak pegang????


zek : nak jugakkk ... nak jugakkk sebab dia cantekkkk

noushy said...

yatt's..wahh tunjuk arr gambar ikan2 yatt's tuh..eh BTW kalau cintan cintun yg tu tuh pun apasalahnya muahahahhahah!

Masy said...

memula geli aa yatt,lelama best laks..ehehehe.tp klu lama sgt pegang, nanti gamat tu keluarkan cam 'getah' n mende tu melekat kat tgn kite..aaa yang tu ada rasa cam 'yucks!' sket..!

klu nk tgk gmbr akak pegang gamat, ada akak ubuh kat fotopages..ehehe..

YatT'S said...

noushy : gambar ikan nanti ekk.. semalam cuba amik tp gamba tak cantik sebab ikan tu begerak aktif.. baru aim cantik2 alih alih siap nengok ekor je.. cintan cintun hhuhuhu lom jumpa lagi arrr heheheheh noushy carikan arr sorang heheheheh

kak masy: heheheh brani gak ekk nanti yatt nengok :D

aishah said...

huhuhuhuhuhu ko memnag dah kene virus sawan ikan huhuhuhuhuhu