Tuesday, August 29, 2006

jalan-jalan cari pasal...

memula ngat nak wat keje lunch time ni
tp tarak mood lakk hhehehe
so update sal xtvt aku weekend lepas

weekend yg lepas aku tak lekat kat umah..
sabtu lepas keje abg Yus mintak tulung anto dia nak pegi amik keta kat bengkel di sri muda.
aku okeh je. betemankan ct, kami pun pi anto abg Yus. Sambil tu leh pektiskan selalu driving ni.
masa abg yus ade okeh je. lepas abg yus tarak ade je mati enjin heehehehehehehhe
apa mau buat amatur...
lepas tuh balik opis amik kak zuli plak...
balik umah sessi kemas mengemas bermula
maklumlah bulan 9 ni nak pindah
so aku kena la nganto reta benda yg perlu di anta ke kampung..
balik tu bagai nak gile mengangkat tv yg berat tuh...
adoii la penat nak mampuh
penuh keta ngan brg
sib baik ade tempat duduk tuk kak zuli...
dekat kul 3 kami pun gerak menuju ke Seremban..
konvoi ngan k.hasna..

dlm hati ni dup dap .. dup dap.. dup dap..
first time aku nak jalan jauh..
nanieeeeeeee aku dah bawak "itam" jalan-jalan. on the way tu kat highway awal awal lagi dah nampak kemalangan lori belanggar ngan keta. sepanjang pejalan di highway senang je aku bawak.. part mencabar bila tiba kat senawang.. memang menguji betul maklumlah aku ni baru lagi bab mandu memandu nih. alhamdulillah aku masih ingat jalan ke umah mak anjang aku. kebetulan hasna pun nak pi taman yg sama tu yg balik sesama. bila dah masuk jln ke umah anjang aku tuh aku dah lupa mana satu umah dia. seingat aku ade pokok mangga je depan umah dia.. aku pun parking je kat tepi pokok mangga tuh.. siap tanya jiran dia yg lalu kat situ. Akak tuh bagus tul.. dia siap ingat lagi muka aku nih. "ni sapa nama ni akak lupa dah maklumlah lama tak datang sini " kata akak tuh. aku sengih je.. ghupe aku parking tuh dah depan umah anjang heheheheh ..

masuk je umah aku dah kena sound... " apo ko makin gomok ni yati... mcm dayah dah" kata anjang.. :D kuek makan anjang.. muhahahahahah memang pun aku sedar diri dah makin sihat aku sekarang nih heheheheh.. bila la nak diet nih :D
msa tengah siap2 nak balik kena perli lagi.. sama je tuan ngan keta ... cet.. tp kenyataan pun muahahahahahha aku gelak je lah...

masa balik tu lagi mencabar bagi aku maklumlah keluar je dari tol tu trafic memang dah slow.. jem plak jalan ... aku jem jem ni risau.. takut mati enjin..
sudahnye memang ade sekali mati enjin.. huhuhu ape mau buat dah mau mati..:D maklumlah bawak keta manual.

on the way balik tuh jumpa keta lumba... yeahhh aku bejaya potong keta lumba tuh.. pasal dia ataih lori muahahahahhah sempat gak siti snap gambo guna hp buruk aku heheheh nih dia ...

alahamdulilah lebih kurang kul 7 sampai gak kat s.alam nih..
sampai2 carik makan dulu.. tapau wak balik umah.. lepas rehat2 buring lak takde tv kat ruang tamu tuh..

ape lagi siti call kak ann mintak izin nak bawak kuar tv dia yg kat lam bilik tuh.. so lepas dpt je approval sekali lagik sesi angkat mengangkat tv di mulakan..
maka selepas tuh buleh la kami menonton tv :D

mlm tu gak kena wat cheese cake yg samsol tempah..
aku tulun sediakan biskut dia je.. lain siti selesaikan...
mlm tuh tido awal pasal kepenatan...

ahad...
patunye janji ngna kak ann nak kuar kul 8.30 sebab ade apoitment ngan Laura.. tp lambat pegi.. sebab penat nye pasal. sebab kan dah janji pegi gak lah...
dup dap dup dap gak.. sebab tak penah jumpa lagi si laura nih..
kata kak ann dia ni org american..
sume ni pasal nak kurus nye pasal.. hehehe
so kul 11 lebih sampai kat kl plaza.. ekceli sepanjang 6 thn aku dok kl ni first time aku jejak kaki ke kl plaza.. dan kawasan sewaktu dengannye...

Jumpa je laura dia bawak kami ke umahnye .. dia ngan anak2 dia comel sungguh..
memula buat wellness evaluation.. huhu lawak gak.. maklum la nak spekong mat saleh nih tebelit lidah aku..
dok citer pasal diet.. dia promote produk dia.. kami plak pi promote malaysia food.. muahahahahahah
siap citer pasal pisang goreng.. dia tak paham kami bantai je sebut.. "banana fried" gelak besar dia...
aku rasa jumpa dia cam sekejap je.. alih alih turun tuh dah dekat kul 3. next time jumpa lgk kami nak bawak malaysian food nak kasik dia rasa.. :D

lepas tuh pegi umah ct plak pastu terus balik s.alam.. lam keta aku dah lelap .. cian kak annn co-pilot sedap je tido heheheheh

petang tu mak aku tepon kata tv aku tak bleh masuk keta ayah.. suh aku bwak bila aku balik nanti..
tak mau aku nanti kena angkat sowang sowang bukanye ringan.. lam hati aku dok ckp "hah angah nak anta smpai umah mak tak kasik" sudahnye tinggal dulu isnin nanti baru amik..

klah banyak lak aku melalut heheheh nanti sambung lagi beceloteh... :D

papaii sumer...


sehari lagi aku bekerja di waja-hq

No comments:

Part 1: Hatyai Gila Trip!

Day 1; Khamis 6.Dec.18 Hatyai, Thailand tempat popular dikalangan orang-orang kita berjalan terkenal dengan makanan murah & pelbagai p...